Mit hozott 2024 és milyen lehet 2025 a KéK Digitális Szolgáltatások szempontjából?
2024 legfontosabb tanulsága, hogy a digitalizációs kényszer a hazai cégeket is utolérte. Komoly pályázatok vannak folyamatban, sokan élnek is ezekkel a lehetőségekkel, és jelentősen megnőtt az igény a cégautomatizációs, illetve mesterséges intelligenciával dolgozó alkalmazások iránt.
Tapasztalataink szerint a legnagyobb hiányosság az ügyféladatok, általában véve az adatok aktív használata. A webáruházakat üzemeltető cégek a hirdetésre fókuszálnak, nagy erőforrásokat áldoznak az új vásárlók elérésére, viszont nincs olyan értékesítési rendszerük, ami a már meglévő ügyfélállományra koncentrál. Rendelkezésükre állnak a szükséges adatok, de ezeket az adatbázisokat nem használják kellő hatékonysággal, az adatok nincsenek szegmentálva. Pedig ismerjük a data quality jelentőségét: akár szolgáltat, akár kereskedelmi tevékenységet végez egy cég, a szegmentált aktív ügyféladatbázis megfelelő alkalmazása egyenes arányban van a vállalkozás árbevételének növekedésével.
A forgalomnövekedés nem csupán új ügyfelek bevonásával érhető el, hanem a meglévő ügyfelek megfelelő kezelésével is megvalósítható. Az online PR és reputációs menedzsment szintén fontos terület, mert érthetetlen módon kevés vállalkozás foglalkozik a digitális reputációjával. Nem gyűjtik a review-kat, nem figyelnek kellő mértékben az ügyfelek visszajelzésére – pedig a reputációs menedzsment aktívan hozzájárul a forgalomnövekedéshez.
Az új trendek közül nyilvánvaló a mesterséges intelligenciák térnyerése. Ezek az alkalmazások rengeteg előnnyel járnak: csökkentik a működési költségeket, hatékonyabbá teszik a cég értékesítését és ügyfélkapcsolati megoldásait – ezért fókuszálunk a mesterséges intelligenciával rendelkező rendszerekre.
Roko Topic regionális igazgató, a KéK Digitális Szolgáltatások vezetője
KéK Körkép magazin