Az ügyfélszolgálat a mesterséges intelligencia-alkalmazások kiemelt területe: egyszerre növeli az értékesítés hatékonyságát és csökkenti az üzemeltetési költségeket.
A KéK Digitális Szolgáltatások között a Tagok számára kedvezményesen elérhetővé vált a weboldalhoz és webáruházhoz kapcsolt MI ügyfélszolgálat. Ez az alkalmazás nem csupán a weboldali chat üzeneteket tudja kezelni, de képes az összes digitális kommunikációs csatorna integrálására: egyszerre alkalmas a Facebook és az Instagram üzenetek, a Google cégem alkalmazás, a Tik Tok üzenetek, a Facebook és Instagram kommentek, az SMS ügyfélszolgálat kezelésére.
Hozzáadott értékek
A MI ügyfélszolgálat két fő hozzáadott értéke az üzleti eredmény és a hatékonyság növelése. A mesterséges intelligencia által a weboldal és webáruház látógatói folyamatos támogatást kapnak a döntés meghozatalához, így nagymértékben növekszik a webes felületek értékesítése, legyen szó árajánlat kéréséről, vásárlásról vagy kapcsolatteremtésről.
Az MI másik fontos funkciója az ügyfélszolgálat hatékonyságának fokozása. A digitális ügyfélszolgálat előnyei nyilvánvalóak: az MI a nap 24 órájában aktív, sosem megy szabadságra, hétvégén is aktív, ezért bármikor is érkezzen a megkeresés, válaszol rá. Ennélfogva pénzügyi szempontjából is sokkal kedvezőbb választás, mint a humán munkatárs: jóval csekélyebb költségráfordítással tudunk hatékonyabb kiszolgálást és nagyobb ügyfélelégedettséget elérni.
Kicsiknek és nagyoknak
Az MI ügyfélszolgálat kis és nagy cégek számára egyaránt ajánlott fejlesztés, függetlenül a cég szakmai profiljától. Különösen ajánlott azon kereskedők számára, akik webáruházat vagy hagyományos áruházat üzemeltetnek, illetve a szolgáltató szektorban tevékenykedő vállalkozásoknak, legyen szó fodrászatról, autószerelő műhelyről vagy szakorvosi magénrendelésről. Az MI segítségével az ügyfél könnyen és gyorsan, a nap 24 órájában tud tájékozódni, időpontot foglalni, árajánlatot kérni, és a meglévő ügyfélkör kiszolgálása mellett az ügyfélkör gyarapítására is használható.
Emellett a korszerű digitális ügyfélszolgálat kiemelten hasznos támogatója azoknak a cégeknek, amelyek online hirdetési eszközökkel (pl. Google hirdetések) terelik a látogatókat a webes felületekre, miután képes maradéktalanul kiszolgálni a megnövekedett ügyfélforgalmat. Az MI ügyfélszolgálat nagyságrendileg több megkeresést tud kezelni, mint a humán ügyfélszolgálati munkatársak, így az adott marketingköltségből több ügyfelet tud elérni a vállalkozás.
Könnyen integrálható
Az MI ügyfélszolgálati alkalmazás bármilyen működő webes rendszerhez integrálható. Az átállást nagyban megkönnyíti a gépi tanulás képessége: egy munkatárs betanítása hónapokig is eltarthat, ezzel szemben a mesterséges intelligencia megfelelő szakmai asszisztenciával akár egy óra leforgása alatt felkészíthető a hatékony munkavégzésre. Elég hozzákapcsolni az alkalmazást a meglévő webáruházhoz vagy weboldalhoz, az MI egyetlen kattintással megtanul minden információt, ami a cégről elérhető, illetve a dokumentum formátumban feltöltött adatokat is gyorsan integrálja.
Az első lépés
Az MI ügyfélszolgálat az első lépés a további mesterséges intelligencia alkalmazások bevezetése felé, amelyek tovább növelik a cég hatékonyságát és az ügyfelek elégedettségét. Ezért javasoljuk a Tagok számára, hogy az ügyfélszolgálati modul mellett érdeklődjenek a hangalapú ügyfélszolgálat, a marketingautomatizáció, az MI review és az MI avatar által kínált üzleti lehetőségekről. A KéK Digitális Szolgáltatások térítésmentes konzultációt biztosít a Tagok számára – ha felkeltettük az érdeklődését, keresse fel az iroda képviselőjét!
Megjelent: KéK Körkép 49. szám/ 2024. ősz