Egyre nagyobb teret nyernek az online értékesítésben az automatizált, Mesterséges Intelligenciával vezérelt ügyfélkapcsolati rendszerek.
Fejlődő CRM
A Customer Relationship Management, azaz ügyfélkapcsolat-kezelési rendszerek ma már az online kereskedelemmel és szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozások legfontosabb eszközei közé tartoznak. A hagyományos CRM rendszerek érdeklődési kör alapján gyűjtenek adatokat és hoznak létre ügyfélprofilokat, emailkampányokat bonyolítanak le, valamint további hasznos szolgáltatásokat biztosítanak. A kifinomult CRM rendszerek nem csak email- és SMS-kampányokat tesznek lehetővé, de az adott ügyfél személyes preferenciáit is regisztrálják és feldolgozzák (pl. vásárlási előzmények, értékesítési folyamat során megjelent információk, potenciális érdeklődési körök).
CRM+MI
Az integrált Mesterséges Intelligenciával rendelkező, automatizált CRM rendszerek még ennél is többre képesek. Legfontosabb előnyük, hogy előre kialakított automatizmusokkal, a Mesterséges Intelligencia megfelelő paraméterezésével értékesítenek az ügyfélkezelő rendszerben lévő ügyfeleknek. A rendszerhez csatolt MI alkalmazásának legfontosabb előnyei az ügyfélszolgálat és az ügyfélkezelés terén mutatkoznak meg: humán operátorok nélkül biztosítják az időpontfoglalások, és általában véve az ügyfélkezelés szolgáltatásait. Emellett támogatják az értékesítést és a marketingtevékenységet, képesek önálló szövegírásra és tartalomgyártásra.
Ezek a funkciók támogatják az ügyfélkör folyamatos bővítését, a meglévő ügyfelek által leadott megrendelések számát, így növelve az értékesítési volument. Emellett a manuális ügyfélkezelésre és a manuálisan működő marketingkampányok (hírlevél, social media, sms, stb.) kivitelezésére is van lehetőség.
Öntanuló ügyfélszolgálat
Az öntanuló MI folyamatosan fejlődik, miközben követi az általunk meghatározott paramétereket és utasításokat. Képes kezelni a vállalkozás által használt online kommunikációs csatornákat (social media, LinkedIn, webchat, hírlevél), és a telefonos ügyfélszolgálat funkcióját is ellátja. Az MI hangalapú ügyfélszolgálati megoldása előre meghatározott paraméterek alapján ismeri fel a feltett kérdéseket, kezeli a válaszokat, időpontot foglal, vagy tovább irányítja az ügyfélszolgálati operátor felé az érdeklődőt. Ezáltal megszakítás nélkül üzemelő telefonos ügyfélszolgálatot biztosít, ami 24/7 elérést garantál az ügyfelek számára. Igény esetén a hagyományos telefonos ügyfélszolgálat is kiváltható az eredeti költségek töredékéért.
Az MI megfelelő paraméterezése garantálja, hogy az ügyfélszolgálat minden hívás esetében követi a cég értékesítési stratégiáját. A korszerű CRM rendszer esetében sosem felejtődik el a keresztértékesítés és a felülértékesítés: ha egy ügyfél bejelentkezik, az MI minden esetben végrehajtja a kijelölt paramétereket.
Együttműködő generációk
Abban az esetben, ha a meglévő CRM rendszert integrált MI-vel rendelkező CRM rendszerre cseréli, továbbra is használhatja a régi alkalmazás funkcióit. Az új ügyfélkezelő rendszer kompatibilis az előző generációval, a régi rendszerben kialakított folyamatok és ügyféladatok könnyedén átemelhetők.
Mindenben segítünk
A KéK Digitális Szolgáltatások nem csupán az integrált MI-vel rendelkező CRM rendszert kínálja kedvezményes havidíjjal a Tagok számára, de a kapcsolódó szolgáltatásokat is biztosítja. Munkatársunk az ügyfél igényeit felmérve nyújt támogatást a rendszer beüzemelésében, a Mesterséges Intelligencia paraméterezésében, az értékesítési stratégia kidolgozásában – mindezt díjmentesen. Használja ki az innovatív, MI-vel rendelkező CRM rendszerek által elérhető versenyelőnyt, növelje a vállalat megrendelési állományát, optimalizálja az ügyfélszolgálat hatékonyságát!
Megjelent: KéK Körkép 48. szám/ 2024. nyár