A KéK Cégcsoport Mesterséges Intelligencia által támogatott, felhő alapú ügyfélkezelő rendszere kritikus problémákra kínál költséghatékony megoldást.
A kereskedelmi és szolgáltató tevékenységet végző vállalkozások életében legalább nyolc olyan probléma jelentkezhet, amelyre hatékony megoldást kínálnak a Mesterséges Intelligencia automatizált szolgáltatásai.
Egy: 24/7 ügyfélszolgálat
A vásárlók ma már 24/7 igénylik egy vállalkozás szolgáltatásait, miközben sok cég ügyfélszolgálata csak periodikusan érhető el (a leggyakrabban irodai órákban). Erre a MI vezérelt vevőszolgálat kínál költséghatékony megoldást, ami a vállalkozás által biztosított tudásbázist veszi igénybe. A megfelelő MI kapcsolódik a vállalkozás összes platformjához (pl. weboldal, webchat modul, social media oldalak, Google My Business), és megkeresés esetén választ ad a vásárló által feltett kérdésekre, beállítástól függően értékesít, terméket és szolgáltatásokat ajánl, vagy szolgáltatás igénybevétele esetén naptáridőpontot ad.
Kettő: proaktív és automatizált
Szintén szűk keresztmetszet lehet a kereskedelmi csatornán, hogy az értékesítési folyamatban nincs elegendő értékesítési egyeztetés vagy időpont. Sok vállalkozás rendelkezik rengeteg ügyféladattal, de ezek az adatok nincsenek megfelelő adatbázisba rendezve vagy nincsenek megfelelő módon hasznosítva, ezért az ügyfelek mindössze egyetlen vásárlást bonyolítanak le az adott felületen. A rendszeres automatizmusok bizonyos időközönként proaktívan és automatizáltan felveszik a kapcsolatot a meglévő ügyfelekkel az ügyféladatbázis alapján (pl. szervizszolgáltatás, termék újrarendelése, felülértékesítés, keresztértékesítés), ezáltal nagymértékben csökkenthető a vásárlási fluktuáció, és az ügyfélélettartam jelentősen meghosszabbítható.
Három: social media kommunikáció
Gyakran hallani cégvezetőktől, hogy a vállalkozás korlátozott humánerőforrás-kapacitása miatt nincs elég idő a social media felületeken zajló kommunikációra. Holott a közösségi hálózatokon zajló kommunikáció a kereskedelem nélkülözhetetlen része: az új ügyfelek először ezeket a felületeket látogatják meg, ezek alapján hoznak döntést, és a meglévő ügyfeleket is ezeken a felületeken tájékozódnak az aktuális ajánlatokról és akciókról.
Az MI közösségimédia-tervező modulja segítségével könnyedén megoldható az organikus tartalommegosztás kérdése. A KéK Digitális Szolgáltatások által kínált rendszer pár kulcskifejezés megadásával képes hetekre vagy akár hónapokra előre létrehozni a kívánt bejegyzéseket, ezeket időzíteni és automatikusan megosztani a célzott felületeken. Ily módon a közösségi médiában való kommunikáció nem igényel sem szövegírókat, sem grafikusokat, sem operátorokat – havi szinten egyetlen óra ráfordításával megoldható ez a kulcsfontosságú kérdés.
Négy: visszajelzések gyűjtése
Kellemetlen probléma, ha a vállalkozás rossz visszajelzéseket kap, de az is káros, ha nem érkeznek visszajelzések. Az MI által kezelt visszajelzés-gyűjtő modulnak köszönhetően automatikusan kérhetünk visszajelzéseket kedvenc ügyfeleinktől. Elegendő az ügyfélkezelőrendszerben megjelölni bizonyos ügyfeleket, és a rendszer automatikusan kér visszajelzéseket, irányítva őket akár a vállalkozás Google felületére, akár a megjelölt weboldalra. Tapasztalataink szerint az ügyfelek többsége a legkevésbé sem zárkózik el tőle, hogy pozitív értékelést adjon az adott cégről vagy szolgáltatásról, de ehhez meg kell kérdezni őket. Az MI automatikusan elvégzi ezt a feladatot: vásárlás után, illetve egyéb meghatározott esetekben emailben vagy sms-ben küld üzenetet az ügyfélnek, arra kérve, hogy véleményezze a cég szolgáltatását.
Öt: ajánlások generálása
A kereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások számára kiemelten fontos, hogy az ügyfelek ajánlják termékeit és szolgáltatásait. A kiélezett piaci versenyben előnyt jelent egy megfelelően kidolgozott, automatizált ajánlásokat generáló rendszer. Az MI által vezetett ügyfélkezelő rendszer automatikusan felkéri az ügyfeleket, hogy ajánlják a vállalkozás termékeit és szolgáltatásait. Ehhez hasznos eszközök az előregyártott szöveges sablonok, de egyedi ajánlatok küldésére is van lehetőség (pl. kedvezményes kuponkódok, tömeges ajánlatok, csoportos kedvezmények, stb.).
Hat: hatékonyság és költséghatékonyság
A kereskedelmi folyamatok hatékonyságát nagyban fokozza a megfelelő protokoll bevezetése és következetes alkalmazása. Ennek ellenére ma is gyakori probléma, hogy sok vállalkozás nem előre meghatározott folyamatok mentén dolgozik, vagy az előre meghatározott folyamatok és rendszerek nincsenek digitalizálva, ezért a munkatársak nem tartják be ezeket a protokollokat. Erre kínál megoldást a KéK Digitális Szolgálttatások által kínált CRM modul, ami képes optimalizálni a munkafolyamatokat, a feladatok és projektek menedzsmentjét, illetve az ügyfelek státuszát – ezáltal valamennyi munkafolyamat követhetővé és ellenőrizhetővé válik.
Hét: értékesítési volumen
A megfelelő ügyfélkezelő rendszer lehetővé teszi az online értékesítés elindítását vagy fejlesztését, ezáltal a bevételek növelését. A rendszeren belül létrehozhatunk termékeket és havidíjas szolgáltatásokat, és ezeket a vizuális weboldalkészítő modulok segítségével könnyen elérhetővé tehetjük ügyfeleink számára. Így nincs más teendőnk, mint lehetővé tenni, hogy az ügyfél pár kattintással nyugtázza az igényelt szolgáltatást, majd az előfizetéses rendszernek köszönhetően automatizáltan tudjuk levonni a meghatározott havi, negyedéves vagy éves díjat. Emellett az automata számlázási modul segítségével az adminisztrációs folyamatok is jóval hatékonyabbá válnak.
Nyolc: limitált költségvetés
A fenti megoldások külön-külön igénybe véve, az adott szoftveres szolgáltatóktól függően havi 7 000 dollárba is kerülhetnek. A KéK Digitális Szolgáltatások által biztosított teljeskörű ügyfélkezelő rendszer már a fenti összeg töredékéből is elérhető, így a tervezhető kereskedelmi előnyökre való tekintettel kisebb vállalkozások számára is érdemes mérlegelni a bevezetés lehetőségét.
Megjelent: KéK Körkép 47. szám/ 2024. tavasz