A fejlett Mesterséges Intelligencia-alkalmazások éppoly hasznosak egy szépségszalon hatékony üzemeltetésében, mint egy építőipari nagykereskedés vagy egy jogi iroda számára.
A korszerű Mesterséges Intelligencia-alkalmazások több területen is komoly támogatást biztosítanak a vállalkozások részére. Akár szolgáltatásokat nyújt, akár kereskedelmi profillal rendelkezik az adott cég, garantálja az ügyfélszolgálat folyamatos és hatékony üzemeltetését, és segítségével megtakarítható a humán munkaerő költsége.
MIre jó?
Az MI-algoritmus más funkciók mellett emberi beavatkozás nélkül képes lebonyolítani az értékesítés első szakaszát, esetenként akár a teljes folyamatot. Az ügyfélkezelő rendszerbe bekötött csatornákon (pl. social media oldalak, email) kezeli a megkereséseket, hibajelzéseket és panaszokat, és összekapcsolja az ügyfelet az adott területen dolgozó munkatárssal. Képes időpontokat foglalni, a beérkező megkeresést a cég adott képviselőjéhez irányítani, naptárakat összeállítani.
Az MI emellett a vállalkozás marketingtevékenységét is nagyban támogatja. Miután az
európai GDPR szabályzás miatt kivezetésre kerül a Google rendszerében a harmadik típusú sütik (third-party cookie) gyűjtése (ezek az internetes kereskedelemmel és szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozások számára bírnak meghatározó jelentőséggel), előtérbe kerül a first party sütik (első típusú sütik) alkalmazása. Ezek a sütik lehetővé teszik a közvetlen ügyféladatok gyűjtését, a saját ügyféladatbázis kiépítését és frissítését. A cégek számára elkerülhetetlen az ügyfélprofilok saját rendszerben történő felépítése, a közvetlen marketingcsatornákon történő ügyfélkommunikáció alkalmazása, mert a Google rendszere ezt a jövőben már nem fogja lehetővé tenni – az MI pedig ebben is nagy segítséget nyújt.
Tanulékony MI
Az algoritmus ügyféladatokkal dolgozik, a folyamat során tanul és fejlődik, illetve a felhasználónak is lehetősége van az MI tanítására. Bizonyos kérdések felmerülése esetén meghatározhatjuk a megfelelő válaszokat, kulcsszavakat rendelhetünk az adott kifejezésekhez, kijelölhetjük a kommunikáció irányát; minél több adatot kap az MI, annál gyorsabban fejlődik.
Három lépcsőfok
Az MI-alkalmazás honosítása három lépcsőben zajlik. Az első fázisban a vállalkozás által üzemeltetett kommunikációs csatornákat (email, telefon, Facebook, Messenger, Tik Tok, stb.) integráljuk az ügyfélszolgálati rendszerbe, így a cég teljes kommunikációja hozzáférhetővé válik az alkalmazás számára. Ez a folyamat előre elkészített integrációs mechanizmusok segítségével zajlik, nem jár üzemzavarokkal, nem befolyásolja a céges kommunikáció zavartalan működését. A második fázisban meghatározzuk az automatizálni kívánt folyamatokat (pl. ügyfélszolgálati kommunikáció Messengeren, időpontfoglalás, naptárak, stb.), és meghatározzuk a célkitűzéseket. Ebben a fázisban kerül eldöntésre, hogy az MI-alkalmazást milyen feladatokhoz rendeljük hozzá: pl. Mi történjen egy ügyféllel vásárlás után?; Mi történjen, amikor először lép velünk kapcsolatba?; Mi történjen, ha születésnapja van az ügyfélnek? Ebben a szakaszban kerül kiépítésre az ügyféladatbázis, amit az MI-alkalmazás fog kezelni, rendszerezni és gyarapítani, illetve meghatározzuk azokat a munkafolyamatokat, amelyekhez nem humán erőforrás lesz hozzárendelve.
Az MI-alkalmazást a harmadik szakaszban vezetjük be. Az MI fejlettebb szintre emeli az automatizálást: egyrészt öntanuló képességének köszönhetően saját maga is tud folyamatokat kialakítani, másfelől mi is taníthatjuk az algoritmust. Az MI ügyféladatokból dolgozik, képes önálló tartalomgyártásra, de főleg az értékesítés és az ügyfélszolgálat terén tud komoly támogatást nyújtani.
MI-alkalmazás a gyakorlatban
Amennyiben egy könyvelőcég alkalmaz öntanuló algoritmust, ily módon kiválthatja az ügyfélszolgálat munkájának legnagyobb részét. Az MI tájékoztatja az ügyfeleket a fontos határidőkről és tennivalókról, önállóan elvégzi az egyszerű konzultációkat, időpontokat foglal és naptárakat kezel, és hatékonyan támogatja bizonyos munkafolyamatok előkészítését. Amennyiben egy ügyfél a havi áfabefizetése felől érdeklődik, az MI rákérdez a válaszadáshoz szükséges dokumentumokra, a könyvelés bizonyos részleteire, és akkor küldi tovább az adatokat a konzultációt végző munkatárs számára, amikor azok hiánytalanul rendelkezésre állnak, illetve egyezteti a konzultáció időpontját.
Ha egy szépségszalon vezeti be az MI alkalmazását, az algoritmus kezeli a különböző csatornákon érkező bejelentkezéseket, az adott munkatársak napi beosztását, törekedve az optimális kihasználtságra. Emellett célzott marketingtevékenységet is végez: kezeléseket ajánl, felköszönti a születésnapját ünneplő ügyfelet, beállítástól függően kedvezményeket vagy akciókat ajánl ki.
Egy építőipari nagykereskedelemmel foglalkozó cég esetében nem csupán a marketing, a termékek ajánlása és a kapcsolattartás lehet fontos, de az MI árajánlatok összeállítására is képes, amelyeket emailben vagy sms-ben továbbít a megrendelő felé.
Megjelent: KéK Körkép 46. szám/ 2023. tél