A KéK Digitális Szolgáltatások által kínált, adatvezérelt CRM-rendszer egyszerre szolgálja az új ügyfelek bevonását és a meglévő ügyfelek hatékony kiszolgálását, nagyban hozzájárulva a vállalkozás üzleti eredményének maximalizálásához.
Akár szolgáltatásokat kínál, akár termékekkel kereskedik egy vállalkozás, az új ügyfelek bevonása mellett különösen fontos a meglévő ügyfelek megtartása. A nyugat-európai céges gyakorlatban mára kulcskifejezéssé vált a CLV (Client Lifetime Value), azaz az ügyfél-élettartam, amely protokoll célja a megrendelők követése és kiszolgálása. Piaci tapasztalatok szerint egy új ügyfél felé történő első értékesítés hozzávetőlegesen 15-ször annyi költséget igényel, mint új megrendelést értékesítése egy meglévő kliens felé. A meglévő ügyfelek megtartásában pedig kulcsfontosságú az utánkövetés, amelynek hiányában a vásárlók könnyebben pártolnak át a konkurens céghez. Gondoljunk a hazai telekommunikációs szolgáltatók gyakorlatára, akik az új ügyfeleket nagyvonalú kedvezményekkel csábítják magukhoz, miközben az évek óta kiszolgált ügyfelekkel jóval szűkmarkúbban bánnak – ez a kereskedelmi modell nem segíti azon megrendelői kör megtartását, amely stabil és kiszámítható módon vásárol.
Változatos kampányok
A hírlevél-kampányok, az SMS-kampányok és a közösségimédia-kampányok a CRM-rendszer alapvető szolgáltatásai. Ezek a kampányok lehetnek személyekre és csoportokra szabottak: a rendszer lehetőséget nyújt rá, hogy az adatbázis alapján, tetszőlegesen kiválasztott szempontok szerint határozzuk meg a megszólított ügyfelek körét. Ennek köszönhetően személyre szabott ajánlatokat lehet kommunikálni a megrendelők felé, melynek köszönhetően az ügyfél olyan ajánlatot kap, ami illeszkedik vásárlói profiljához.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az SMS-kampány különösen hatékony módja az ügyfelek kiszolgálásának. A szöveges üzenetre a megrendelő válaszolhat, a rendszer pedig képes rá, hogy a meghatározott kulcskifejezésekre automatikus választ adjon – ily módon lehetségessé válik a korábbi megrendelés megújítása vagy az időpontfoglalás.
Felesleges adminisztráció helyett
A gyakorlat azt mutatja, hogy a fejlett CRM-rendszer hozzávetőlegesen harmadára csökkenti a marketinggel és kommunikációval foglalkozó humán erőforrásigényt. A kampányok tervezése, végrehajtása és lekövetése nagyságrendileg alacsonyabb személyes erőfeszítést igényel, az adminisztrációs folyamatok automatizálása pedig jelentős munkaidőt, ezáltal költséget takarít meg a vállalkozás számára.
Bankkártyás fizetés, automatizált számlázás
A CRM-rendszerben különböző termékeket és szolgáltatásokat hozhatunk létre. Az ügyfél megrendelés esetén automatikusan megkapja a számlát, amit egyetlen gombnyomással hagyhat jóvá az operátor. Ez a szolgáltatás nagy segítséget nyújt például a nagykereskedelmi vállalkozások számára, mert a folyamat automatizálásával rengeteg munkaórát képesek megtakarítani.
Előfizetői rendszer
A jövő fizetési modellje az előfizetői rendszer, ami fix és folyamatos árbevételt garantál a vállalkozások számára. Azok a vállalkozások, amelyek az általuk biztosított szolgáltatást meghatározott időközönként számolják el a megrendelők felé (pl. előfizetés, részletfizetés, garanciális szolgáltatás), komoly humán erőforrásokat áldoznak az ügyfélkör kezelésére. A CRM-rendszernek köszönhetően ez a folyamat pár kattintással felállítható és automatizálható, így az adminisztrációval töltött munkaórák kiválthatók.
Viszlát webfejlesztők!
A legtöbb vállalkozás megtapasztalta már a webfejlesztés csapdáit, a végtelenségig elhúzódó folyamatokat, a komplikált egyeztetéseket, a hibás weboldalakat. A CRM-rendszer lehetőséget ad a vállalkozás számára, hogy házon belül készítse el korszerű és üzembiztos weboldalát. A szolgáltatás felhasználóbarát, csupán a grafikai felületet kell elkészíteni, amely mellé változatos funkciókat rendelhetünk, és saját tartalmat (szöveget, fotókat) társíthatunk. A rendszer számos sablont is tartalmaz, amelyek segíthetik a munkát, így egy Power Point prezentációhoz hasonlóan, egyszerűen és gyorsan, költségek nélkül készítheti el weboldalát.
Megjelent: KéK Körkép 43. /2023. tavasz