Mobiltelefonos webshop-applikációk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Lépjen szintet: a KéK Digitális Szolgáltatások segítségével a hagyományos webshop könnyedén fejleszthető mobiltelefonos applikációvá.

A magyarországi e-kereskedelmi szektor rendkívül dinamikusan fejlődött az elmúlt években. 2020-ban az online kereskedelem teljes forgalma 45 százalékkal nőtt, elérve a 909 milliárd forintot. 2021-ben már 1203 milliárd forint volt a hazai e-piac forgalma, ami 10,4 százalékos részesedést jelentett a teljes kereskedelmen belül. Ebben az évben 3,7 millió magyar fogyasztó vásárolt online, egy átlagos fogyasztó 18,6 tranzakciót zárt le 324 ezer forint értékben. Tavaly mintegy 37 ezer magyar nyelvű weboldal kínált lehetőséget termékek vagy szolgáltatások vásárlására, és körülbelül 15 ezer webshop működött.

Előretör a mobil értékesítés
A nemzetközi internetes kereskedelem egyre inkább a mobiltelefonon történő értékesítés irányába tolódik el. A hagyományos webshopokkal szemben előre törtek az applikációk, amelyek nem csupán a felhasználói élményt növelik, de a kereskedő szempontjából is komoly előnyökkel rendelkeznek. A mobiltelefonos applikáció a jövő e-kereskedelmének meghatározó eszköze, de a magyar piacon még nincs jelen olyan súllyal, amit erényei indokolnának. Az appok elterjedésének legnagyobb gátja a viszonylag magas fejlesztési költség, amit a hazai kkv-szektor szereplői gyakran nem képesek megfinanszírozni – nekik kínál könnyen elérhető megoldást a KéK Digitális üzletág új szolgáltatása.

Mobil app – szinte ingyen
A KéK Digitális Szolgáltatások segítségével milliós fejlesztési díjak nélkül fejlesztheti online kereskedelmi felületét. Bármilyen webshopból képesek vagyunk mobiltelefonos applikációt készíteni, legyen szó iOS vagy Android operációs környezetről. Az applikáció elkészítése kedvezményes havi előfizetési konstrukcióban történik, valamint biztosítjuk az applikációhoz társuló szolgáltatások teljes körét.

Előny #1: törzsvásárlói kör kialakítása és megtartása
A mobilapplikáció rendkívüli előnyöket biztosít a kereskedők számára. Ezek közül a legfontosabb a törzsvásárlói kör kialakításának és megtartásának lehetősége. A vásárlók többsége ma már nem böngészőn keresztül éri el a webshopot, hanem a google keresőfunkcióját használja még akkor is, ha egy adott termékre vagy márkára keres. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy a SEO beállítások és a Google hirdetések miatt a vásárló más boltba kattint át, és nem a megszokott webshopból szerzi be az adott terméket – vagyis ügyfélfluktuáció következik be. Ezt a kockázatot folyamatos SEO-menedzseléssel és hirdetésekkel igyekeznek kivédeni, ami jelentős költségekkel terheli a vállalkozást. Erre a problémára kínál kézenfekvő megoldást a mobiltelefonos applikáció: azok, akik letöltik az alkalmazást, nem veszik igénybe a Google keresőjét, ezáltal nő a webáruház úgynevezett „direktember-forgalma” – és mint a digitális marketingben közismert, a „direktember-forgalom” hozza a legmagasabb vásárlási, azaz konverziós arányt.

Előny #2: Push-értesítések
A mobil applikáció lehetőséget ad rá, hogy Push-értesítéseket küldjön az ügyfelek számára. Szemben a hírlevelek alacsony, mindössze 1-2 százalékos megnyitási arányával, a Push-értesítések hatékonysága eléri a 95 százalékot. Ennek köszönhetően erőteljes értékesítésösztönző csatornát kap az ügyfél, kiugróan jó elérési és megnyitási rátával.

Előny #3: innováció
A globális e-kereskedelemben folyamatosan nő a mobilapplikációk aránya, de a piaci penetráció még nem zajlott le: jelenleg körülbelül a vásárlások 10 százalékát bonyolítják le mobiltelefonos alkalmazásokon keresztül. Azok a vállalkozások, amelyek időben reagálnak a nemzetközi trendre, lépéselőnyre tesznek szert, és akár évekre előremenően biztosíthatják piaci fölényüket a konkurenciával szemben.

Előny #4: univerzális megoldások
A KéK Digitális Szolgáltatások által kínált mobiltelefonos applikáció valósidőben működik együtt a hagyományos webshoppal. Bármit változtat a webáruházban (termékek hozzáadása vagy törlése, árak módosítása, akciók és kedvezmények, stb.), a változás azonnal megjelenik a mobiltelefonos alkalmazásban. Így a mobil applikációt nem szükséges külön frissíteni és folyamatosan integrálni – az alkalmazás mindig percrekész lesz.

Végszó
Felejtse el a milliós fejlesztési költségeket és a folyamatos technikai menedzsmentet! A KéK Digitális Szolgáltatások bármilyen webshop alapján elkészíti a kereskedelmi felület mobiltelefonos applikációját, amelyet kedvezményes havi előfizetési konstrukcióban üzemeltethet.

Megjelent: KéK Körkép 44. szám/ 2023. nyár